Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighedNæste indlæg: Forrige indlæg:

Taste Of The Street på virksomhedsbesøg hos Microsoft

Drengene bag Taste Of The Street fik en læng række vigtige råd om forretningsudvikling med sig hjem, da mentorvirksomheden Microsoft slog dørene op til virksomhedsbesøg. Dagen bød efterfølgende på en overraskelse til drengene, da der pludselig blev lagt et forretningsforslag på bordet.

Ordene er sagt af Niels Soelberg, der er administrerende direktør i Microsoft i Danmark. De bliver sagt til mikrovirksomheden Taste Of The Street, der er på virksomhedsbesøg i mentorvirksomheden Microsoft i Hellerup.

Sammen med en række andre indslag var Microsoft-bossen med til at gøre det til en spændende dag for den nyetablerede virksomhed, der har satset på at lave et gadekøkken. Mikrovirksomheden er 10 mand stor, og det er nu syv måneder siden, at det første spadestik blev taget i Nivå. Drengene lyttede til et oplæg om kommunikation, ligesom en opgave skulle løses i grupper. Til sidst var der også tid til hygge med sodavand, sandwich og FIFA 15-turnering på Xbox.

Sammenholdet driver os

Her var Mahmoud Sara en af de første til at tage ordet, og han forklarede, hvad der er drivkraften bag Taste Of The Street. ”Vi er en flok gode venner fra Nivå, som har startet den her mikrovirksomhed.

Vi har hørt en masse dårligt om vores område, og det vil vi gerne ændre. Vi håber at kunne ændre på folks opfattelse af Nivå”, lyder det fra Mahmoud Sara.

Han bakkes op af kollegaen Yahya Al-Sudani, der nyder at tilbringe tid med de øvrige drenge i Taste Of The Street, som foruden hans kollegaer også er hans gode venner.

”Det er sammenholdet, der driver os. Vi er sammen om alt, og det er noget af det, der motiverer os mest”, fastslår Yahya.