Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighedNæste indlæg: Forrige indlæg:

Red Livet sælger armbånd til AC Horsens kamp

Da AC Horsens for nyligt tørnede sammen med Esbjerg fB i den bedste danske fodboldrække, inviterede 'de gule' drengene fra mikrovirksomheden Red Livet med på station - de skulle sælge deres håndlavede armbånd til de mange tilskuere

Da slutfløjtet lød på CASA Arena i Horsens forrige lørdag, var drengene fra mikrovirksomheden Red Livet sandsynligvis mere tilfredse med dagens resultat end hjemmeholdet AC Horsens. De lokale drenge fra Sundparken fik nemlig rigtig mange rosende ord med på vejen fra klubbens fans, når de fortalte om deres virksomhed Red Livet, hvor de producerer og sælger håndlavede læderarmbånd. Og heldigvis valgte mange at slå et smut forbi drengenes bod og se nærmere på produktet.

Mert Kekec på 15 år fortæller:

Det bedste var, at vi fik mulighed for at sælge inde på stadion, og at nogle kom forbi flere gange og kiggede på armbåndene og købte hos os. De sagde, at det var virklig godt arbejde.”

Sælger armbånd for at hjælpe mennesker i nød

For de elleve drenge handler mikrovirksomheden Red Livet ikke kun om profit. Visionen er i stedet at hjælpe mennesker i nød. Helt fra begyndelsen har det derfor været en del af drengenes forretningsidé, at der for hvert solgte armbånd skal doneres hele 25 kr. til Læger uden Grænser. Det var derfor et stort skridt på vejen mod drengenes mål, at få mulighed for at præsentere deres virksomhed for flere tusinde tilskuere på stadion.

Red Livet – ny spirende mikrovirksomhed i Horsens

Men hvordan foregår det egentlig, når en flok iværksættere på 13-14 år foretager et lokalt PR-fremstød?

En god slagplan

For at gøre flest muligt tilskuere opmærksom på Red Livet og muligheden for at købe et armbånd på stadion, lagde drengene inden kampen en klar plan for, hvordan de skulle gribe dagen an. Først og fremmest inddelte de sig i fire hold. To hold var ansvarlige for de to boder, der var placeret på hver sin langside. De to øvrige hold var ansvarlige for at uddele flyers, fortælle om budskabet bag armbåndene og guide folk i retning af boderne.

Da kampstart nærmer sig er det tydeligt, at planen virker. Når tilskuerne kommer ind gennem indgangen til stadion, får de et par ord og en flyer med på vejen. Og nogle af dem tager turen forbi en af boderne og køber et armbånd. Så langt så godt. Men hvordan får man kunder i halvlegen, hvor de fleste alligevel skal strække ben og lufte tegnebogen?

En god allieret

Drengene fandt et godt svar – de allierede sig med stadionspeakeren. Så kort efter at kampens dommer blæste til pause, blæste der informationer om Red Livet og drengenes boder ud over samtlige tilskuerrækker på CASA Arena – og her stod drengene allerede klar i boderne til at ekspedere nye kunder.

Alt i alt var det en særdeles vellykket dag på stadion, hvor drengene fik eksekveret deres plan på fornem vis. De kunne derfor tage fra station med et godt resultat i bagagen.

Der skal lyde en stor tak til AC Horsens for at invitere Red Livet med til kamp. Også til klubbens spillerne, der var så flinke at sætte bolden i nettet  lige inden pausefløjt – mon ikke det gav lidt ekstra glade kunder i butikken!