Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighedNæste indlæg: Forrige indlæg:

Ambitiøse iværksættere fejret til Business Awards 2021

D. 29. og 30. maj løb Business Awards, der markerer afslutningen på MYOB Programmet, af stablen i corona-venlige rammer.

I løbet af de seneste otte måneder har grupper af unge iværksættere fra Nivå, Kokkedal, Århus, Roskilde, Slagelse, Amager og Fredericia knoklet for at stable deres mikrovirksomheder på benene. Der er blevet kreeret donuts i alle tænkelige afskygninger, der er blevet designet tracksuits og caps, og et væld af forskellige prototyper har set dagens lys.

Til Business Awards fik drengene muligheden for at præsentere deres mikrovirksomheder og resultater for et kyndigt dommerpanel, der efterfølgende gav de ambitiøse iværksættere feedback og tips til, hvordan arbejdet kan tages til næste niveau.

NextGenZ, Fredericia

Drengene fra Fredericia satte sig i efteråret for at skabe en GPS-lås til el-løbehjul. Visionen var fra start at skabe et ansvarligt produkt, der skaber tryghed hos folk, når de skal fra A til B.

De unge iværksættere har fra dag et udvist et unikt sammenhold, og de har med udgangspunkt i en innovativ idé arbejdet hårdt og målrettet. De har vist et forbilledligt teamsamarbejde og er gået kompromisløst og kvalitetsbevidst til arbejdet, og de kan med rette være stolte af det, de har udrettet de seneste otte måneder.

Dommerne roste mikrovirksomheden for deres unikke produktidé, gode samarbejdsevner, sammenhold og værdier mikrovirksomheden.

CPH STRTZ, Amager

Ambitionen hos iværksætterne fra CPH STRTZ var et skabe tracksuits, der henvender sig til alle typer af mennesker. De har arbejdet koncentreret og kreativt i produktudviklingsfasen, og det har resulteret i et helt unikt design, hvor der ikke er gået på kompromis med hverken materiale eller detaljer.

På trods af udfordringer undervejs har drengene taget store skridt de seneste otte måneder, og med deres stærke, lokale brand har CPH STRTZ stort potentiale for at tage næste skridt i videreudviklingen af mikrovirksomheden.

CPH STRTZ fik af dommerne ros for deres vision og samarbejdsevner, deres fokus på at have en sund økonomi i mikrovirksomheden og deres unikke historie, der skaber CPH STRTZ’ brand.

La Granja, Slagelse

Iværksætterne fra La Granja består af en gruppe venner, der i efteråret satte sig for at designe deres egne cap-kollektion. På trods af utallige corona-udfordringer blev drengene ved med at tro på mikrovirksomhedens potentiale, og da de igen kunne mødes i fysiske, men udendørs, rammer, troppede de fuldtalligt op, selvom det var i noget af det værste efterårsvejr, Danmark kan byde på.

La Granja udmærker sig især ved deres tætte samarbejde, evnen til at kunne argumentere for deres sag og tage selvstændige og demokratiske beslutninger. Drengene har igennem hele forløbet været kreative i deres tilgang til udvikling af både navn, logo og produkt.

Dommerpanelet roste blandt andet La Granja for deres stærke sammenhold, fremgangsmetode og evne til at skabe resultater på trods af corona-nedlukningen.

Composé, Nivå

Iværksætterne fra Nivå, stiftede i efteråret mikrovirksomheden Composé. Composé betyder ”sammensat” og refererer til den alsidighed, mikrovirksomheden repræsenterer.

Drengenes mission er at skabe lækre donuts, som både er flotte og har lækker smag – til glæde for alle Nivås beboere.

De seneste otte måneder har drengene vist et utroligt sammenhold og en fantastisk evne til at tale hinanden op. Selvom det er svært at udvikle donuts, når man ikke kan mødes fysisk, er drengene alligevel nået i mål – blandt andet ved at rykke testprocessen hjem i eget køkken, hvor smagsvarianter og udsmykninger blev afprøvet.

Dommerne bemærkede særligt Composés udstråling og sammenhold, deres fremtidsvisioner og evne til at omstille sig.

1 to 1, Roskilde

Mission for drengene fra Roskilde var klar fra dag et: De ville udvikle tracksuits, som både er stilfulde og behagelige at have på.

Iværksætterne i 1 to 1 kender hinanden godt, og det har resulteret i et fremragende sammenhold – særligt, da arbejdet rykkede online. Drengene formåede at motivere hinanden, selv da vintermånederne var allermørkest, og de fandt nye måder at arbejde på. Mikrovirksomheden er karakteriseret ved et højt ambitionsniveau, og de ønsker ikke at gå på kompromis med hverken kvalitet eller design.

Hos 1 to 1 lagde dommerne særligt mærke til drengenes store engagement og ambitioner, evnen til at samarbejde under corona-nedlukningen og deres seriøse tilgang til arbejdet i mikrovirksomheden.

Det har bestemt ikke været nemt at stifte mikrovirksomhed midt i en pandemi, hvor Teams- og Zoom-møder i mange måneder var den eneste mulighed for at mødes. Corona har sat en stopper for mange gode og ambitiøse planer, men drengene har knoklet – og sågar troppet op i regn og slud – for at få tingene til at lykkes.

Der skal også lyde en stor tak til venturepiloter og lokale samarbejdspartnere for at kæmpe hårdt for at få tingene til at lykkes og for at holde fanen og humøret højt under meget svære betingelser. Tak til dommerpanelet for skarp og kyndig feedback. Og sidst men ikke mindst en kæmpe tak til alle drengene for et dejligt samarbejde!

Vi er glade for, at vi fik muligheden for at fejre mikrovirksomhederne i fysiske rammer, og vi glæder os til at følge deres videre rejse.