Mon Ami

Mon Ami​

Mon Ami 2021/2022

I Kokkedal arbejder syv drenge på 14 og 15 år sammen om mikrovirksomheden Mon Ami. Mikrovirksomheden startede sin rejse med den sejeste sidetaske i byen, som de lover bliver din nye bedste ven.

”Vi har et godt sammenhold, og vi respekterer hinanden. En sidetaske med stil og fortælling: sidetasken er din ven, og du har den med overalt, når du har brug for den,” fortæller Devran fra Mon Ami.

Drengene har efter flere prototyper fundet frem til det helt rigtige look, som de står 100% inde for. De lancerede deres produkt til en succesfuld releasefest, hvor både venner, familie og folk fra lokalområdet mødte op. Succesen blev efterfulgt af deres salg til Kokkedal Byfest, hvor de egenhændigt sørgede for at lave en stand og sælge til byfestgæsterne.

Drengene har fuld fart på, og derfor valgte de at fortsætte på MYOB Akademiet. Her er ambitionen at gøre Mon Ami til et brand, og de har arbejdet hårdt på at udarbejde et nyt logo, designe og producere en hoodie, som de skal sælge til endnu en releasefest i december.

Drengene har arbejdet tæt med frivillige venturepiloter og deres mentorvirksomhed KPMG. De har derfor også afholdt salgsevents hos KPMG. Her kom deres nye salgstaktikker virkelig til sin ret, da drengene gik fra bord til bord i spisepausen og pitchede deres mikrovirksomhed.

På MYOB Programmet vandt Mon Ami prisen for Branding og markedsføring til Business Awards 2019.