Mikrovirksomhederne tidligere sæsoner
Her kan du se en oversigt over tidligere mikrovirksomheder i Mind Your Own Business
Her kan du se en oversigt over tidligere mikrovirksomheder i Mind Your Own Business
Mind Your Own Business er en organisation, der skaber udviklingsforløb for 13-19-årige drenge i udsatte positioner i Danmark og Grønland.
Kontakt:
Mind Your Own Business
Falkoner Alle 20, 3. sal,
2000 Frederiksberg
info@myob.dk
+45 26 11 71 83
Mind Your Own Business er en organisation, der skaber udviklingsforløb for 13-19-årige drenge i udsatte positioner i Danmark og Grønland.
Kontakt:
Mind Your Own Business
Falkoner Alle 20, 3. sal,
2000 Frederiksberg
info@myob.dk
+45 26 11 71 83
Opdateres…
Produkt: Armbånd
Opdateres…
Produkt: Tøj
Opdateres…
Produkt: Parfume
Opdateres…
Produkt: Nanotech T-shirts
Opdateres…
Produkt: Mad
Opdateres…
Produkt: Mobil Snackservice
Opdateres…
Produkt: Mobil Bilrengøringsservice
Opdateres…
Produkt: Sportspude til stadionsæder
Opdateres…
Produkt: Parfumeolie
Opdateres…
Produkt: Halskæder til drenge
I La Rébellion ønsker otte drenge at gøre oprør – oprør mod de fordomme de har mødt! Drengene, som kommer fra Motalavej, ønsker selv at gøre noget, for at ændre fordomme mod unge fra området. Derfor har de udviklet et unikt tøjbrand. Drengene vil vise, at de er ambitiøse iværksættere, som laver deres egen lille revolution, der viser, at de kan bryde normer til det bedre.
I Valby har 10 drenge sat sig for at udvikle en eksklusiv sodavand. Mikrovirksomhedens budskab om, at man kan, hvad man vil, skinner tydeligt igennem i deres slogan “You can reach what you want”. Det er også herfra mikrovirksomheden har fundet inspiration til sit navn. Drengene har fra start haft høje ambitioner om at udvikle både unik smag og design.
I Valby har 10 drenge sat sig for at udvikle en eksklusiv sodavand. Mikrovirksomhedens budskab om, at man kan, hvad man vil, skinner tydeligt igennem i deres slogan “You can reach what you want”. Det er også herfra mikrovirksomheden har fundet inspiration til sit navn. Drengene har fra start haft høje ambitioner om at udvikle både unik smag og design.
Under navnet StickerTracker har ni drenge fra Vapnagård i Helsingør kastet sig ud i at udvikle en app og et klistermærke med en GPS-enhed, der kan ’tale sammen’. Formålet er, at man altid skal kunne finde sine forsvundne ting – lige fra fjernbetjeningen til den bortløbne hund – og dermed gøre folks hverdag lettere og mindske unødvendig spildtid.
I Køge har seks drenge fra Hastrupparken sat sig for at skabe en platform, hvor folk fra lokalområdet kan udbyde lommepengejobs til kvarterets unge. Målet med mikrovirksomheden er at hjælpe folk med dagligdagsopgaver i en travl hverdag samt at skabe lommepengejobs til unge. Med andre ord har de unge iværksættere en drøm om at deres mikrovirksomhed skal skabe værdi for alle parter.
Fredericia har en stolt iværksætterånd og således kastede 13 drenge sig stolt ud i at være tredje generation af iværksættere fra Korskærparken. I fællesskab udvikler drengene et tøjbrand i mikrovirksomheden G.O.A.T.
G.O.A.T, en forkortelse oftest brugt indenfor særligt fodbold- og hiphopverdenen, står for ‘greatest of all time’. Med deres produkt vil drengene gerne vise, at unge drenge med forskellig baggrund kan skabe et positivt billede i deres lokalområde. De mener ikke, at det skal være svært at være en del af fællesskabet.
Mød mikrovirksomheden Kaassassuk fra fritidsklubben Qinngorput i Nuuk. De otte drenge fra Kaassassuk har valgt at arrangere en stærkmandskonkurrence for børn og unge. Alle drengene fra mikrovirksomheden er aktive sportsudøvere i forskellige sportsgrene hvor flere af drengene også går til styrketræning i deres fritid.
Drengene vil vise deres medborgere, at unge i Nuuk også besidder en vis styrke. Samtidigt synes de, at unge også skal have lige så gode muligheder som de voksne har, og ikke kun være tilskuere til konkurrencer, men i stedet være en del af dem.
Mikrovirksomheden Kaassassuk arbejder ugentligt med flere frivillige venturepiloter med forskellige faglige baggrunde og kompetencer. Derudover samarbejder mikrovirksomheden ugentligt med erhvervsmentorer fra mentorvirksomhederne GrønlandsBANKEN og RD Marketing Bureau.
Drengene fra mikrovirksomheden WatchUs er motiverede af, at det skal være lettere for børn og unge at følge med og holde fokus i skolen. Drengene har derfor sat sig for at skabe et innovativt vægur med LED-lys. Ved brug af forskellige farver, vises den aktuelle aktivitet i klassen, som skal hjælpe med at skabe en intuitiv struktur og fornemmelse af dagens gang: pauser, timeskift mm.