I Kokkedal arbejder ti drenge sammen om mikrovirksomheden Mon Ami. De producerer den flotteste sidetaske, som drengene lover bliver din bedste ven.
”Vi har et godt sammenhold, og vi respekterer hinanden. En sidetaske med stil og fortælling: sidetasken er din ven, og du har den med overalt, når du har brug for den,” fortæller Devran.
Efter at have været i dialog med flere producenter, lagde drengene sig fast på model, kvalitet og farve og bestilte hele 100 sidetasker hjem. Inden for den første uge fik de solgt over halvdelen.
Drengene lancerede deres produkt til en succesfuld releasefest, hvor både venner, familier og folk fra lokalområdet mødte op. Succesen blev efterfulgt af deres salg til Kokkedal Byfest, hvor de egenhændigt sørgede for at lave en stand og sælge til byfestgæsterne.
Sidst men ikke mindst mødte de op i frokostpausen hos mentorvirksomheden KPMG. Her kom deres nye salgstaktikker virkelig til sin ret, da drengene gik fra bord til bord og pitchede deres mikrovirksomhed.
Der er fuld fart på de ambitiøse drenge, som allerede drømmer om at designe nye produkter og nå et større marked.
“PRISEN FOR BRANDING OG MARKEDSFØRING GÅR TIL MON AMI!”
Business Awards 2019 markerer afslutningen på endnu en sæson for Mind Your Own Business Programmet. På den store dag blev drengenes gode indsats og udvikling af mikrovirksomhederne fejret med en prisuddeling.
En ekstern dommerkomité med erhvervsfolk, iværksættere og journalister har frivilligt engageret sig, læst om drengenes arbejde og nomineret mikrovirksomhederne til de forskellige priser.
DOMMERKOMITEENS ORD
”Prisen for Branding og Markedsføring går i år til en mikrovirksomhed, der har formået at koble produkt og historiefortælling i én samlet og stærk markedsføringsstrategi.
Ved at gå professionelt til værks har drengene på kort tid formået at skabe en virksomhed, som allerede har opnået omtale i flere medier og fået 400 følgere på Instagram på kun få måneder.
Drengene har taget imod enhver chance for at markedsføre mikrovirksomheden og har derfor allerede afholdt tre salgsevent, hvor de har solgt deres produkt med professionalisme og charme.”