Det var fem unge og meget spændte teenagedrenge, som stod og trippede for at møde direktøren fra Soundboks.
Unge iværksættere får branchespecifik og værdifuld sparring på MYOB Akademiet
”Det var fedt at møde drengene, mærke deres gåpåmod, og se hvor langt de var kommet med deres mikrovirksomhed. De havde både brand, idéer om salg – og så havde de rent faktisk produceret et fysisk produkt, hvilket ikke er let!”, fortæller Jesper Thomsen om mødet med drengene.
Som en del af MYOB Akademiet får drengene værdifuld sparring fra virksomheder, som er førende inden for samme branche som mikrovirksomheden selv.
For kun fem år siden kastede Jesper Thomsen sig helhjertet ud i livet som iværksætter. Sammen med gymnasievennerne Hjalte Wieth og Christoffer Nyvold havde han en mission om at skabe de bedste højtalere, som kunne overleve selv de vildeste fester på Roskilde Festival. I dag har virksomheden solgt over 100.000 højtalere i 40 forskellige lande, og har kontorer i København og Los Angeles.
”Jeg synes det mest inspirerende er hvordan de har integreret deres lokale identitet og kvarter ind i deres virksomhed – i både brand, fortælling og navn”, fortæller Jesper Thomsen.
Med ENVEE har drengene udviklet et 360° cover til Iphones. Mobilcoveret er sammensat af magneter, som beskytter begge sider af mobiltelefonen. Navnet ENVEE har drengene valgt, for at repræsentere deres lokale kvarter København Nordvest, i daglig tale omtalt NV.
Fra 100 idéer til den helt rigtige virksomhedsidé