De otte unge mikroiværksættere fra Hørgården på Amager samarbejder om at designe og udvikle et tracksuit, som er træningstøj med en trøje og bukser, der er både stilfuldt og behageligt at have på.
Og nu har drengene designet en prototype af trøjen, som de for allerførste gang ser og kan mærke i virkeligheden. Dét er en milepæl og et flot skridt for mikrovirksomheden. Drengene og venturepiloterne har samarbejdet om at udvikle den sorte hættetrøje, som har drengenes logo på brystet.
Drengene har kaldt deres mikrovirksomhed CPH STRTZ, som står for “Københavns gader”. Deres ambition er at skabe et produkt med en unik identitet og et brand, som folk på tværs af alder og bopæl kan samles om.
Hvad er tanken bag mikrovirksomhedens navn og produktets design?
“Den her går ud til alle københavnere, der er derude. Alle får en identitet med vores tøj. Den er fra os unge drenge i Hørgården til eksempelvis en ældre herre, der jogger. Man får noget til fælles, som er med til at styrke vores forhold til hinanden. Vi er CPH STRTZ.“
Hvordan var det at få trøjen i hænderne og se jeres første prototype i virkeligheden?
“Det føles faktisk meget bedre, end jeg havde regnet med. Bedre end jeg havde troet, og man bliver mere motiveret af det. Nu har vi vores produkt, og nu ved vi, at vi er i gang.”
Hvad er det næste skridt for mikrovirksomheden?
“Det er at lave nogle gode reklamevideoer og få vores endelige design på trøjen,” fortæller drengene.
Du kan følge drengenes samarbejde i mikrovirksomheden på Instagram.
Du kan finde dem under navnet CPH STRTZ.