You are currently viewing Hemmeligheden bag en vellykket release fest ifølge Je M’appelle

Hemmeligheden bag en vellykket release fest ifølge Je M’appelle

Gæsterne er inviteret til kl. 16.00, men drenge og venturepiloter har allerede været i gang med forberedelserne til lanceringen i dagene og timerne op til. De har arbejdet sammen siden de mødte hinanden i november – blot 6 måneder forinden – hvor mikrovirksomheden Je M’appelle blev etableret. I dag skal drengenes hoodie lanceres, og det er en dag, de har ventet på i spænding.

Den helt rigtige stemning

En time inden gæsternes ankomst kommer de sidste detaljer på plads. Detaljer som sikrer, at gæsterne kommer i den helt rigtige stemning, når de træder ind på Je M’appelles kontor. Kort før åbningen kommer en af drengenes mødre med en stor portion tyrkiske Börek (bolle med fetaost), som hun har brugt den halve nat på at bage. ”Men det er det hele værd”, fortæller Younes’ mor, som også er ankommet med Younes’ far og to brødre.

Fra det ene hjørne til det andet hænger guirlander med flag, som repræsenterer den mangfoldighed drengenes logo også udtrykker. Da de sidste stemningssættende detaljer er på plads, træder den første gæst ind af døren. Det er Hørsholm lokalradio, som har fået nys om drengenes store dag

Kort efter strømmer det ind med gæster, og inden den første time er gået, er de første 50 hoodies solgt til lokale unge fra Kokkedal. Drengene har været gode til at sprede kendskabet til deres release fest, og har været rundt i lokalområdet med flyers og pressemeddelelser, samt fortalt om begivenheden på de sociale medier.

14-årige Zakaria fra mikrovirksomheden har derudover et godt råd til andre tøjproducerende mikrovirksomheder, som også skal holde release fest: ”Jeg huskede hele tiden på, at folk skulle have det hyggeligt, og så skulle de nok købe en trøje”,  fortæller Zakaria.

Og den gode stemning er drengene gode til skabe. De har forberedt sig godt, og alle har i løbet af aftenen fået tildelt et ansvarsområde; nogle sørger for, at gæsterne får tilbudt en sodavand og en lækker Börek; andre drenge small-talker ved salgsboret; og nogle tager stolt imod deres gæster ved indgangen. Den gode stemning og drengenes hårde arbejde resulterer i over 80 solgte hoodies, samt en masse bestillinger efterfølgende.

Samarbejdspartnere og nysgerrige gæster

Til festen kommer ikke kun familie og venner, men også drengenes bankrådgiver filialdirektør Claus Lundsgaard fra Arbejdernes Landsbank, drengenes skoleinspektør og et par lærere, samt deres samarbejdspartner Carsten Nielsen, indehaver af SportDirect, hvor drengene har købt og trykket deres hoodies. En lokalpolitiker fra Fredensborg byråd har også fundet vej til lokalerne, da han har hørt om drengene fra en kollega. Han viser stor begejstring for projektet. ”Mere af det!” pointerer han entusiastisk.

”Hvordan er I kommet på jeres navn?” spørger drengenes skoleinspektør, ved salgsbordet og Iyad fortæller med begejstring om deres budskab, om at møde hinanden med ligeværd lige meget, hvor man kommer fra. Skoleinspektøren køber selvfølgelig også en hoodie af drengene.

Da aftenen er ved at være omme sætter 14-årige Iyad sig ned for en stund. Han har stået ved salgsbordet det meste af aftenen. ”Det er gået godt”, fortæller Iyad, ”men nu er jeg træt! Selv hvis vi har nogle hoodies tilbage, så er det helt OK, for det har været en god dag, og vi kan sælge de andre senere,” forklarer han optimistisk.

Drengene har lært en masse fra deres release party, og er klar til at indtage en masse af sommerens begivenheder, hvor de overvejer at tage til Nørrebroløbet og Helsingør Byfest. Med gode salgserfaringer i bagagen er drengene klar til at møde nye udfordringer og klæde så mange som muligt på i Je M’appelle hoodies.

Følg drengene på Facebook, og se hvad deres næste stykke tøj bliver, eller bestil en hoodie, hvis ikke du nåede det til Je M’appelle releaseparty.