You are currently viewing Hvad har et 4-stjernet hotel og en juiceudviklende mikrovirksomhed til fælles?

Hvad har et 4-stjernet hotel og en juiceudviklende mikrovirksomhed til fælles?

Drengene fra mikrovirksomheden Jungle UP træder ind i den store flotte foyer, i et af Københavns fineste hoteller. Sofie Robdrup, Hotel SKT. Annæs direktør, byder drengene velkommen til det 4-stjernet hotel og giver drengene en rundvisning.

Første stop er hotellets restaurant, der ligesom resten af hotellet udstråler kvalitet og luksus med designermøbler og gæster i jakkesæt. Derfra bliver drengene vist op til sjette sals suite og tagterrasse, hvor der er udsigt over hele Københavns indre by.

Et gennemført koncept

Under rundvisningen viser Sofie de små detaljer, som gør hotel SKT. Annæ til et unikt skandinavisk hotel. Et hotel som gennem en større renovation har fået et udtryk med hyldest til Københavns historie. På væggene er der citater fra københavnske artister, kunstnere m.m. og møblernes design er valgt med respekt for den københavnske atmosfære. Drengene bliver guidet igennem hotellets historien, og hvilke valg der er blevet truffet for at gøre hotellets koncept helt skarp med en gennemført stil.

”Hvad koster et værelse? Kommer her kendte? Må man ryge på værelserne? Og hvorfor er I ikke et 5-stjernet hotel?”, vælter ordene ud af de spørgelystne drenge. Sofie deler ud af sin viden og de nysgerrige drenge og venturepiloter får et indblik i driften af et prominent hotel.

”Det har været fedt at se værelserne”, fortæller Abdel medstifter af Jungle Up. ”De er ret dyre”, fortsætter han. Og det har han ret i. Hotel SKT. Annæ er nabo til et fornemt selskab: Amalienborg, Det Kongelige Teater, Nyhavn og Den Lille Havfrue. Og drengene bliver indvilliget i, at der samme eftermiddag også er ledende erhvervsfolk fra store danske virksomheder, som gæster hotellet.

Tro på det

Efter rundvisningen har drengene et møde med hotellets ejer Claus Hildebrandt.  Han fortæller om hotellets historie, og hvilke tanker og valg han gjorde sig forud for åbningen af hotellet. Claus fortæller, at på et marked med rigtig mange hoteller i Københavns centrum, og dermed rigtig mange konkurrenter, er det vigtigt at have helt styr på virksomhedens identitet. Samme råd giver han til drengene: ”I skal vide præcist, hvad I vil og have et godt koncept. I skal være tro mod jer selv”, lyder Claus råd til drengene.

Det råd kan drengene godt relatere til. De er selv ved at introducere en juice til det danske marked. Den er som udgangspunkt til unge fra Urbanplanen, hvor drengene selv kommer fra.  De er godt klar over, at de skal have styr på deres koncept, og at der er konkurrenter.  Derfor har Jungle UP særligt fokuseret på deres udtryk og unikke budskab.

Claus pointerer, at han har gjort sit for ikke at ligne andre hoteller, og det samme kan drengene gøre. Ikke kun visuelt, men også gennem deres budskab. ”Jeg håber at kunne give drengene noget blod på tanden. De skal tro på det.”, fortæller han.

Styrken som en gorilla og modet som en tiger!

Som en del af besøget, har en marketingsansat givet drengene et par gode råd.  Daniel fra Jungle UP, har særligt bidt mærke i et af dem. ”Vi skal huske at bruge hashtags på Instagram, da det kan give os gratis reklame”,  fortæller han.  Sammen med sin medstifter Hafiedh er det den første opgave han kaster sig over, da de efter rundturen arbejder videre på deres Instagram profil i hotellets indendørs gård.


I et andet hjørne af gården sidder Asif og Yaseen og arbejder med Jungle Ups visuelle identitet. Med de gode råd fra hotellets ansatte arbejder de med udgangspunkt i Claus ord på, hvordan de kan skille sig ud fra mængden. Drengene skitserer deres juicelabel, som skal vise deres budskab. Juicen, som drengene er ved at producere, er ikke hvilken som helst juice. Som drengene selv beskriver det, kan livet i Urbanplanen være en jungle, og derfor skal juicen ”give dig styrken som en gorilla og modet som en tiger!”.

Efter besøget

Sofie – som ikke kun er direktør for hotellet, men også repræsentant for hotellet som er drengenes mentorvirksomhed – har fulgt drengene siden de startede mikrovirksomheden i efteråret. Hun har tidligere besøgt drengene i Urbanplanen og givet dem sparring til udviklingen af deres arbejde.

Jeg håber, at drengene har lært fra besøget, at der ved flid og hårdt arbejde, kan opnås gode resultater og en lys fremtid i erhvervslivet. Jeg håber, at Claus og vores marketingkoordinator Victoria, gav dem et godt indblik i, hvor vigtigt det er at kende sit produkt og ikke mindst sine konkurrenter. Det var hyggeligt at have drengene på besøg på Hotel SKT. Annæ. De virkede spændte og oplagte på besøget og nysgerrige på produktet.”, fortæller Sofie og sender et sidste råd til drengene:

Mit råd til drengene er at notere sig de råd, de får på deres rejse. Og nyd rejsen.”

Drengene har også bemærket de gode råd og Yaseen har særligt suget Claus’ ord til sig: ”Vi skal altid huske, at man skal arbejde hårdt”, siger han med et smil.

Copenhagen Leagues mentorvirksomhedsbesøg ved Pleo