Lyngby Boldklub giver donation til Mind Your Own Business

For andet år i træk har Lyngby Boldklub valgt at støtte Mind Your Own Business igennem Alka Superligaens CSR-pulje. Samarbejdet startede dog flere år før det.

Lyngby Boldklub som mentorvirksomhed

For fire år siden var Lyngby Boldklub mentorvirksomhed for en gruppe unge drenge fra Halsnæs. Gennem Mind Your Own Business Programmet havde drengene startet deres egen mikrovirksomhed: Gjet Up. Det var her boldklubben først stiftede bekendtskab med Mind Your Own Business.

Det var en supergod oplevelse, hvor vi på tætteste hold kunne opleve, hvordan Programmet gør en forskel for de drenge, der er med. Vi kunne se, hvor meget energi drengene får af at være en del af sådan et forløb. Det har vi meget stor respekt for.”, fortæller Kristian Maimann, kommunikationschef i Lyngby Boldklub om tiden i Gjet Up.

Film om Gjet Up

Han har fulgt udviklingen i Mind Your Own Business lige siden, og ved flere lejligheder givet andre mikrovirksomheder sparring til gode kommunikationsråd og præsentationsteknikker.

Vi sætter meget stor pris på vores partnerskab med Lyngby Boldklub. Samarbejdet har altid været nærværende og lærerigt – ikke kun for os som organisation men i særdeleshed for drengene, der har haft et direkte samarbejde med Lyngby Boldklub og deres medarbejdere.”, udtaler Maria Kavita Nielsen, direktør i Mind Your Own Business.

Lige til højrebenet

For Kristian Maimann var det nærliggende at sende klubbens støtte til Mind Your Own Business, da initiativet om en fælles CSR-pulje blev lanceret sidste år. Initiativet til puljen bygger på et samarbejde mellem Alka og fodboldklubberne i Superligaen. Her kan hver klub på én årlig kamp sende et beløb videre til et velgørende formål.

Direktør i Mind Your Own Business: Det gør en kæmpe forskel

Som en ekstra indsats i år indgik Lyngby Boldklub en aftale med Venue Manager om at fordoble beløbet. Venue Manager er virksomheden, der står for Lyngby Boldklubs e-handelssystemer så som merchandise og billetsalg på nettet. ”Vi har et rigtig godt samarbejde med Venue Manager, og spurgte om de havde lyst til at være med på at give en donation. Og det ville de meget gerne”, beretter Kristian Maimann.

Samlet blev det til i alt 4 kroner per tilskuer, som skulle gå til Mind Your Own Business i superligakampen, der blev spillet på hjemmebane mod FC Randers søndag den 19. november.

Interview med Maria Kavita Nielsen og Sheraz Mudassar fra mikrovirksomheden B-N1C3 på Lyngby Stadion, søndag den 19. november:

Et signal om tillid

På to år er det blevet til en samlet donation på knap 56.000 kroner fra Lyngby Boldklub. For Mind Your Own Business er det to gaver i én. Den økonomiske støtte er især vigtig til at give frie midler til fortsat at skabe udvikling. Samtidig er det en vigtig anerkendelse af organisationens samfundsmæssige indsats.

Donationen fra Lyngby Boldklub sender for os et vigtigt signal om tillid til det arbejde, vi laver – og vigtigst af alt et kæmpe skulderklap til alle de involverede drenge i Mind Your Own Business.”, udtaler Maria Kavita Nielsen.

I boldklubben glæder Kristian Maimann sig over muligheden for at støtte op om udviklingen i Mind Your Own Business.

Vi har som fodboldklub et stort ansvar for at motivere og inspirere. Vi er overbeviste om, at vi lægger donationen i trygge hænder hos Mind Your Own Business. Vi ved, at jo flere penge der er, jo flere og bedre forløb kan der blive for unge drenge i udsatte boligområder”, udtaler Kristian Maimann.

Fra Mind Your Own Business skal lyde en kæmpe tak for den flotte donation!