SXB i studiet hos Go’ Morgen Danmark

“Det handler ikke så meget om at have venner på tværs af kulturer, det er mere, at man kan arbejde sammen som en helhed. I stedet for at tænke ’okay, han er anderledes for os, så ham skal vi ikke være venner med’. Vi mener bare, at alle skal være venner, og det er vi også et godt eksempel på.”

Sådan lyder det fra 15-årige Hakim, når Puk Elgård spørger, hvorfor det er vigtigt, at have venner fra andre kulturer?

Som Hakim forklarer, så er budskabet fra drengene bag tøjfirmaet SXB ikke, at tværkulturelle venskaber skal dannes som et mål i sig selv. Pointen er i højere grad, at kulturelle barrierer ikke skal begrænse os i den måde, vi som samfund opfatter et af livets mest værdifulde relationer – venskabet.

Det er dét drengene har på hjerte. Og det er derfor, at de elleve drenge fra Hørgården på Amager har valgt, at de ikke kun vil sælge tøj. De vil også sælge et vigtigt budskab.

Som skabt til den store scene

Netop i forhold til at udbrede SXB’s budskab var det en kærkommen mulighed, at kunne indtage en plads foran kameraet i Go’ Morgen Danmark. Når drengene spørges til, hvordan det føles, at der nu er titusindvis af seere, der har lagt øjne og øre til drengenes fortælling, er det da heller ikke uden ydmyghed, at der tænkes tilbage på oplevelsen. Eller som 15-årige Jaw formulerer det:

“Jeg vil helst ikke tænke på det. Det var nemmere at tænke på, at det var 100 der så det, i stedet for 10.000. Men det vigtigste var, at fortælle alle der så med om vores budskab.”

Det lader til, at Jaw og kollegerne fandt en effektiv teknik til at kontrollere nerverne, for det var tre meget kølige unge herrer, der med autoritet og ro i stemmen fortalte om planerne for SXB.  

Følge drengene og SXB på Facebook

Godt for forretningen

Et andet sted drengene har mærket effekten af den flotte præsentation er, når de tager et kig på ordrebogen. Der strøg nemlig en hel del bestillinger ind i drengenes webshop i timerne efter udsendelsen. Og det bliver der naturligvis taget notits af i SXB’s kommunikations og markedsførings afdeling:

“I Go’ Morgen Danmark har vi fået repræsenteret SXB på en rigtig god, fin og fornuftig måde. Det har givet os en masse kommentarer, opmærksomhed og likes. Og det er godt for SXB.”

15-Årige Hamza Mahmood, der til daglig er ansvarlig for virksomhedens aktiviteter på de sociale medier, opsummerer i citatet situationen for sine kolleger – der helt forståeligt svarede med høje pift og klapsalver!

Fra Mind Your Own Business’ side kan vi kun sige, at vi er helt enige. I har virkelig repræsenteret jeres virksomhed på fornemmeste vis.

Hvis drengene også har fanget din opmærksomhed, så besøg dem på Facebook eller SXB.dk