You are currently viewing Tre stærke mikrovirksomheder sætter deres personlige aftryk på MYOB Akademiet

Tre stærke mikrovirksomheder sætter deres personlige aftryk på MYOB Akademiet

Klokken er 9.30 lørdag morgen og solen skinner fra en klar blå himmel i København. Der summer af liv og forventning på 5. sal hos konsulenthuset KPMG, hvor den friske forårsluft strømmer ind fra de åbne vinduer. En perfekt ramme for en begivenhedsrig dag.

Drengene fra Hermanos i Valby, SXB på Amager og Whired i Trige er mødt op sammen med deres venturepiloter, fagpiloter og lokale samarbejdspartnere for at fejre deres deltagelse på Akademiet. 60 mennesker er samlet, de hilser på genkendelige ansigter, high-fives flyver gennem rummet og der bliver catchet op over morgenmaden, så alle er fyldt med energi til dagen.

Otte måneders hårdt arbejde er nu ved vejs ende, og drengene skal i dag igennem et spændende program, som sætter fokus på deres forretningsudvikling og ikke mindst fejrer alle deres succeser.

1. Udviklingscamp på Akademiet

Fra forretningsstrategi til virkelighed

Det har været en stor fornøjelse at følge jeres arbejde og udvikling. Vi har heppet på jer i svære tider, og hele vejen igennem, har vi troet på jer og vidst, at I kunne gå hele vejen. For I griber mulighederne, I viser vejen og I sætter jeres personlige aftryk på jeres arbejde. Det har vi stor respekt for”, siger Maria Kavita Nielsen til drengene.

De tre mikrovirksomheder var sidst samlet i oktober til 1. Udviklingscamp hos KPMG. Dette var startskuddet for Akademiet, og den dag lagde drengene sammen med deres venturepiloter og fagpiloter en strategi for, hvor langt de skulle nå i løbet af Akademiets otte måneder. Det var tre ambitiøse planer.
I dag kigger de tilbage på planerne. Og det skaber stor glæde og stolthed hos alle. Det er tre mikrovirksomheder, som har kæmpet hårdt og er nået utrolig langt. Det giver ikke kun anledning til at fejre fremskridt og resultater, men også til at lægge en ny strategi, for drengene har fået endnu mere blod på tanden, og er klar til at arbejde videre.

Dagen byder på workshops, hvor drengene prioriterer og planlægger fremtiden. Alle de nye mål samles i en ny strategi, som drengene præsenterer foran et panel bestående af Thomas Hofmann Bang, CEO og Senior Partner i KPMG, Niclas Friis Mahler, Manager i KPMG og Maria Kavita Nielsen, direktør i Mind Your Own Business.

Strategisk samarbejde med KPMG

Hermanos – ny visuel identitet og et stærkt sammenhold

Drengene fra Folehaven i Valby indtager scenen i fem seje hættetrøjer med hvert deres design. Det er tydeligt for alle i rummet, at drengene har arbejdet i dybden med deres visuelle identitet, og alle tre paneldeltagere roser det nye logo. ”Det er et internationalt snit, og jeg er vild med det!” siger Thomas Hofmann Bang.

”Det er ikke bare virkelig flot, men det er også fedt, den måde I bærer det på i dag: At I står samlet med jeres hoodies på. I supplerer hinanden under præsentationen og støtter hinanden som en gruppe. Det er en fornøjelse at overvære”, tilføjer Maria Kavita Nielsen.

Drengene har gennem MYOB Akademiet fokuseret på deres interne organisering og rekrutteret to nye drenge til mikrovirksomheden, så de nu står endnu stærkere som virksomhed. Det skinner tydeligt igennem. ”Jeres præsentation står virkelig stærkt, idet I fremhæver, hvordan en er god til tal mens en anden er god til at tale og en tredje er god til at administrere sociale medier. Det viser, at I har overblik over hinandens individuelle kompetencer og sammen udgør en stærk, hel virksomhed”, lyder det imponeret fra Niclas Friis Mahler.

Whired – en unik ide med stort potentiale

De ambitiøse drenge fra Trige har på MYOB Akademiet fået deres produkt hjem og er kommet ud over stepperne med salget. Fra scenen fremviser de deres gadget: en opruller til høretelefoner, som skal sikre, at deres kunder undgår det alt for velkendte problem med krøllede høretelefoner. Det er et populært produkt, som de allerede har solgt til medarbejdere hos Jyske Bank og KPMG. De andre drenge på Akademiet er nysgerrige, spørger ind til prisen og får lov at prøve den i egne hænder.

”I har et virkelig spændende produkt og noget, som er helt unikt i Mind Your Own Business historien. Vi har aldrig set denne type produkt før, og det har bestemt et stort potentiale. I fokuserer lige nu på jeres virksomhedsstruktur, og det er en god investering at få det strømlinet, for jeg er sikker på, at det lige om lidt kommer til at gå rigtig, rigtig stærkt”, lyder det fra Maria Kavita Nielsen.

Der er også rosende ord fra Thomas Hofmann Bang, som pointerer drengenes evne til at bruge deres netværk til salg og ikke mindst den energi og gåpåmod som tydeligt skinner igennem drengens præsentation.

SXB – ny kollektion og et skarpt øje for sociale medier

Drengene fra Urbanplanen på Amager er klar til at gå på scenen og viser stolt deres nye vinterkollektion frem. I løbet af Akademiet har de designet og produceret både en hættetrøje, en tshirt og en mulepose. De har haft travlt med lancering af den nye kollektion, og deres arbejde med branding, kendte ambassadører på sociale medier og salgskanaler er noget som vækker opsigt hos dommerpanelet.

”I har en stærk salgsstrategi, hvor I har gennemskuet, hvordan I bruger sociale medier, særligt instagram og ambassadører, til at ramme jeres kundesegment. Det er meget professionelt og jeg er meget imponeret over jeres udvikling” lyder det fra Niclas Friis Mahler.

Thomas Hofmann Bang er enig, og giver desuden drengene ros for at fokusere på struktur. ”I har taget læring med fra sidste års forløb. I har fået en god struktureret tilgang og I har et ønske om at bevæge jer fremad og blive bedre. Jeres præsentation oser af struktur med excel-ark og systemer for opfølgning. Det er dét, der skal til. Det er den værktøjskasse I skal bruge, for at I kan nå jeres nye ambitiøse mål for fremtiden.

Velfortjent fejring og tak for årets Akademisæson

Tre præsentationer er nu gennemført. De var fyldt med resultater fra de sidste otte måneder, strukturerede planer for at nå endnu længere og ikke mindst båret af stolte og motiverede unge drenge. Der lyder en høj og utrolig velfortjent klapsalve fra salen.

Det har været en intensiv rejse for både SXB, Hermanos og Whired, hvor høje ambitioner, store drømme og masser af hårdt arbejde har ført dem skridtet videre i deres mikrovirksomheder.

Personlige relationer skaber udvikling

Som afslutning får hver mikrovirksomhed en personlig tale med på vejen, en statuette for et flot fuldført MYOB Akademi og en personlig gave i form af en visitkortholder med indgraveret navn og virksomhedslogo.

”Selvom vi i dag officielt afslutter Mind Your Own Business Akademiet, er det ikke et farvel fra vores side. Vi vil i stedet sige på gensyn og held og lykke med jeres virksomheder. Vi glæder os til at følge jeres succes fra sidelinjen fremover”, siger Maria Kavita Nielsen til alle drengene og takker også venturepiloter, fagpiloter og lokale samarbejdspartnere for deres store indsats i årets Akademiforløb.