De er mikrovirksomhedens tre bedste sælgere – i hvert fald hvis de selv skal sige det. Ahmed, Emre og Mikail fra Hermanos er til salgsdag hos KPMG.
Drengene griner forsigtigt da de præsenterer sig. Det kan godt være, at de ikke er virksomhedens topsælgere, men de er her for at sælge ud af virksomhedens lagerbeholdning. Gennem Tim Morthorst og Jasmin Dayeh, der begge er konsulenter i KPMG, og drengenes fagpiloter, har Hermanos fået mulighed for at komme på salgsbesøg i det store konsulenthus.
Lokale mentorvirksomheder støtter unge drenges udvikling
Hurtigt får drengene sat en salgsbod op. De har fået en plads midt i det store fællesrum. Om lidt vil det vrimle med sultne konsulenter, som skal have fyldt frokostmaverne.
De tre drenge gør det rigtig godt. Efter lidt indledende tilbageholdenhed har de fået talt sig varme, og frokostgæsterne flokkes nysgerrigt om den lille salgsbod. Det er ikke hverdagskost at se tre teenagedrenge sælge tøj i kantinen.
På bedste salgsmanér fortæller drengene om historien bag deres virksomhed, og de mange overvejelser omkring deres produkt: en t-shirt med et broderet logo, der symboliserer broderskab og sammenhold mellem mennesker.
Begejstringen hos de lyttende er stor. Og efter blot en time er drengenes lager ved at være udsolgt. Særligt voksenstørrelserne. Tilbage ligger kun en stak extra small. ”Dem tager vi med til næste fodboldturnering i Folehaven. Der er mange børn til de arrangementer”, siger Emre.
Ahmed supplerer ham hurtigt. ”Ja. Og vi kan også lave en give-away konkurrence på vores Facebook”. De nikker begge to. Selvom de endnu ikke har snakket sammen om det, er de tydeligvis enige. Salgsidéer er under alle omstændigheder ikke noget drengene mangler. Det vil uden tvivl komme dem til gode, når de inden længe skal præsentere deres nye kollektion.
Whired på salgsbesøg hos KPMG
Fredag den 20. april er drengene fra Whired også inviteret til salgsdag hos KPMG. Du kan følge dem og deres mikrovirksomhed på facebook, og holde dig opdateret på deres websalg.