You are currently viewing Je m’appelle fortsætter successen – Nyt design, samme stærke budskab

Je m’appelle fortsætter successen – Nyt design, samme stærke budskab

Je m’appelle er en af tre mikrovirksomheder på MYOB Akademiet, der arbejder videre med fokus på en større selvstændighed og udvikling af deres virksomhed. Bag Je m’appelle er otte drenge fra Kokkedal.

Gennem to sæsoner hos Mind Your Own Business er drengene vokset betydeligt. Ikke kun i højden, men også i hele deres måde at arbejde og samarbejde i drengegruppen. Siden september har de re-designet deres logo, udviklet nye farvekombinationer og modeller. Den 1. marts stod den nye kollektion endelig sin prøve.

Velkommen til Åbent Hus!

Når man går ned ad Hørsholm Hovedgade, er man ikke i tvivl om, hvor man skal hen. Den røde løber er lagt ud, der står en roll-up med virksomhedens brand, og tre af drengene står klar på gaden til at invitere de forbipasserende indenfor.

Følger man den røde løber, når man op til et lokale, hvor resten af drengene tager sig af de fremmødte. Det er tydeligt, hvem der er værter for det åbne hus, for alle drengene bærer selvfølgelig selv deres nye sweatshirt. Flere af de engagerede venturepiloter og forældre har også taget én på for at vise deres støtte.

Selvom arrangementet lige er begyndt, er der allerede kø henne ved Zakaria og Adam, der står for salget. Designet er nyt, men ordene Je m’appelle er de samme: Budskabet, om at man skal møde hinanden med åbenhed og ligeværd, uanset hvor man kommer fra er, holder de fast i.

Lokalerne, vi befinder os i, tilhører Peter Lehmann Bruun, der er mentorvirksomhed for Je m’appelle. I dagens anledning er der dog ikke meget kontor over det. Der er levende lys til at sætte stemningen og rigeligt med mad og drikke. Drengene har i ugerne op til skaffet sponsorater til romkugler, chips og sodavand, og der er rigeligt af det hele. Det, der forsvinder hurtigst, er dog de bugnende fade af bagværk. ”Det er en fra holdets mor, som har bagt til os,” kommenterer Cengizhan.

Stolte familier og nye ansigter

Mange af drengenes familier er kommet for at støtte op, og da vi spørger Sufijan og Cengizhan, hvad deres forældre synes, svarer Sufijan smilende; ”De er stolte af os, over at vi er nået så langt.” Cengizhan nikker bekræftende.

Der er efterhånden tæt af mennesker, da drengene fra mikrovirksomheden Mon Ami træder ind ad døren. De bor også i Kokkedal, og er i fuld gang med deres forløb på MYOB Programmet. De er kommet forbi for at se den nye kollektion og få inspiration til deres egen releasefest, der venter forude.

Yunus’ familie er mødt talstærkt op i tre generationer, og der bliver hilst på kryds og tværs. Yunus står med sin lillebror, i matchende sweatshirts, og vi spørger, hvad der har været det bedste ved i dag:

”At der er kommet mennesker i dag, som jeg slet ikke kender. De har læst om det i avisen eller hørt om det i radioen eller artikler online. Det gør mig glad at se folk, der kommer på grund af det. Jeg så et ældre par, som aldrig havde hørt om os før, og de har købt en trøje.”

Cengizhan tilføjer; ”At se alle de mennesker, der er dukket op og støtter os. Både nogen vi kender, og der er også kommet nogen, vi ikke kendte, og det gør indtryk, fordi de kommer og støtter op, selvom de ikke kender os.”

Mørket er ved at sænke sig uden for vinduerne, og efterhånden er det kun Je m’appelle og venturepiloter, der er tilbage. Trøjerne har været så populære, at flere størrelser er udsolgt. Nu skal der ryddes op, og så går turen tilbage til Kokkedal for de trætte, men tilfredse drenge, der nu kan hvile ud ovenpå den vellykkede aften.

Lige indtil næste arbejdsgang: Så skal salget skal gøres op, de udsolgte modeller skal hentes hjem, og trøjerne skal promoveres på de sociale medier. Med andre ord – drengene fortsætter der ud af!

Hvis du vil følge med i Je m’appelles videre arbejde, så kan du læse mere om dem her, eller følge dem på Instagram.