Med deres taske på skulderen indtager drengene fra Plamix scenen til ”Basecamp Copenhagen” eventen ved Docken i København. Plamixs mentorvirksomhed, Salesforce, som står bag Basecamp Copenhagen, har givet drengene en gylden mulighed for at promovere deres mikrovirksomhed og produkt for 500 erfarne erhvervsfolk og potentielle kunder.
Salesforce har fulgt Plamix siden drengene sidste efterår lavede deres første taske-prototype ud af papir og tape. Nu har Salesforce inviteret mikrovirksomheden ind for at præsenterer, hvad drengene har arbejdet på i snart otte måneder.
Inden det store event har drengene, sammen med deres venturepiloter, brugt to intensive dage på at forberede deres præsentation og fået løbende feedback og råde råd af Saleforce-konsulenter.
Ifølge Michael Zink, der er Vice President og Country Manager hos Salesforce, er det vigtigt at Plamix-drengene arbejder hen imod noget, og at forberedelserne til den store præsentation kan være med til at skubbe drengene det ekstra stykke. ”Alle har brug lidt målstyring. Hvor der er mål, er der vej”, fortæller Michael Zink.
”Man føler sig lidt som en forretningsmand, når man er her” – reportage fra Venture Camp
Spændte venturepiloter
Ligesom de andre mikrovirksomheder i Mind Your Own Business samarbejder Plamix med et hold frivillige venturepiloter. Siden oktober sidste år har venturepiloterne arbejdet sammen med drengene om at gøre deres forretningsidé til virkelighed.
Derfor var det også naturligt, at venturepiloterne var med på den store dag. Kort før drengene skal på scenen, giver venturepiloterne dem de sidste gode råd med på vejen: ”I skal bare være jer selv og slå koldt vand i blodet. De synes jo I er fede som I er!”, siger venturepiloten Jonathan og smiler til drengene.
Det store øjeblik
Selvom drengene er godt forberedte, har de alligevel sommerfugle i maven kort tid inden de skal på scenen. Og med god grund! Foran dem sidder 500 tilskuere fra det danske erhvervsliv.
Plamix starter deres præsentation med en reklamefilm de selv har lavet. ”Vi er fem unge drenge fra et socialt udsat boligområde i Husum”, fortæller Hussien efter deres reklamefilm.”Vi er mønstrebrydere og vi vil gerne inspirere andre unge til selv at blive selvstændige.”
Mikrofonen går videre til Ibrahim, der fortæller om drengenes proces fra papirstaske til de tre prototyper de har med på dagen. ”Efter vores første prototype, som vi lavede til Venture Campen hos BCG tilbage i november, har vi nu fået lavet tre nye prototyper, som vi selv har designet – både logoet, farvene og navnet.”
Kom og snak med os!
Efter præsentationen er det hårde arbejde kun lige begyndt. Udover deres præsentation har drengene også fået en bod, hvor de kan sælge deres tasker. Nu gælder det om at impornere de potentielle kunder og fortælle dem, hvorfor en Plamix-taske er unik.
Med mottoet ”Real Urban Streetwear” vil Plamix-drengene skabe et autentisk produkt med fokus på design og kvalitet.
”Vores taske er målrettet personer som dig, der går op i mode og gerne vil have en taske, der er unik” forklarer Mohamed til en potentiel kunde.
Der går heller ikke lang tid før den første forudbestilling på en Plamix taske er i hus. På en forudbestillingsseddel bliver kundernes kontaktoplysninger skrevet ned. De vil få tilsendt den endelige taske, så snart den ankommer til mikrovirksomhedens lager.
Følg Plamix på Facebook og Instagram – hvor du selvfølgelig også kan bestille din helt egen taske